Over ons
Stichting De Bolder verzorgt zeiltochten van één of meerdere dagen voor kinderen “met tegenwind” tussen de 7 en 14 jaar.


Stichting de Bolder
Bij Stichting De Bolder werken wij als een vrijwilligersorganisatie met integriteit en transparantie, vaak in samenwerking met maatschappelijke partners. Als vrijwilliger bij Stichting De Bolder krijg je de kans om bij te dragen aan een samenleving waarin kinderen willen leren, op elkaar kunnen rekenen, elkaar inspireren en motiveren. Doe mee en voel de wind in de zeilen met ons!
De Stichting opereert als non-profitorganisatie die afhankelijk is van subsidies, sponsors, partners en donateurs. Jij kunt ons helpen om onze missie voort te zetten. Daarnaast zetten wij ons schip soms ook op verantwoorde wijze commercieel in om onze doelstelling te ondersteunen. Blijven varen voor het goede doel is immers kostbaar.
Onze Visie
- Wij zijn ervan overtuigd dat alle kinderen in de leeftijd van 7-14 gebaat zijn bij lichaamsbeweging en buitenlucht. Op onze authentieke platbodem combineren we dat in een model waarin leren en spelen samengaan. Waar de elementen soms spannend kunnen zijn maar waar je leert hoe die te beteugelen en hoe je dat samen kunt doen.
- Wij geloven dat fysieke handelingen bijdragen aan cognitieve ontwikkeling, dat een groeiproces niet alleen vanaf de schoolbank dient te gebeuren en dat (samen) leren gezellig en ontspannen kan zijn.
- Op ons schip heeft elk kind een functie en (beperkte) verantwoordelijkheid en daarmee om leren gaan is goed voor het mentale zelfbeeld van kinderen. Aan boord is sowieso iedereen gelijk en we geven de kinderen mee dat kansengelijkheid niet (alleen) wordt bepaald door uiterlijk, geld of materie maar voor een deel ook in je zelf zit.


ANBI
Stichting De Bolder is een goede doelen stichting met ANBI status. Dit verplicht ons onder andere om ons fiscaal nummer, beleidsplan en beloningsbeleid te publiceren op deze website.
- Ons Rsin / Fiscaal nummer is: 8670 35 687
- Ons beloningsbeleid van onze bestuursleden is helder. Bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun taken. Enkel kosten gemaakt voor de uitvoering van hun taken worden vergoed. Dit kunnen zijn reiskosten of anderszins. Kosten worden alleen vergoed op basis van een gedegen verantwoording en originele (kassa)bonnetjes.
- Het startschot is op 9 mei 2025 gegeven door de wethouder van de gemeente SudWest Fryslân.
- Het eerste boekjaar eindigt op 31 december 2025 en dan zal een jaarverslag worden gepubliceerd.
- Het beleidsplan is in te zien met behulp van onderstaande knop.